Onderstel aanpassing.

Het onderstel wat onder de Primera zat waren originele schokbrekers met H&R verlagingsveren -35mm
Dit vonden wij niet echt een goede set om op het circuit te gaan rijden dus die moet eronderuit.
Het plan is om met een Intrax onderstel set te gaan rijden.
Dit is 1 van de weinige sets die in Nederland is te leveren voor de Nissan Primera.
Bij de Intrax RS set is de schokbreker niet in hardheid te verstellen maar dat vonden wij op dit moment ook niet nodig.
Eerst maar eens rijden op circuits en dan kijken welke aanpassingen er eventueel nog nodig zijn.

Eerst maar eens de ophanging loshalen en dat viel niet helemaal mee.
Bij de meeste bouten/moeren was de slagmoersleutel niet sterk genoeg en dus moest alles met de hand los.
En het zat idd behoorlijk vast, bijna alle bouten moesten met 2 man los worden gehaald.
Tja het zit niet altijd mee, maar gezellig was het iig wel LOL
Het fuseestuk is losgehaald om een begin te maken aan de remmen, daarover meer bij de remmen afdeling.



Banden en velgen horen ook bij het onderstel dus vandaar een kleine update op deze pagina.
De velgen zijn 17" van het merk Borbet, de LS versie.
Deze hadden de standaard alu kleur.
Ons idee was om deze velgen wit te spuiten, staat erg goed onder een blauwe auto.
Banden eraf halen, loodjes en plakresten verwijderen, schuren en spuiten maar.
Velgen zijn zelf gespoten met spuitbus, erg goed gelukt.
Banden die eromheen liggen zijn Toyo Proxes T1R.
Die zaten er al om dus ie gaan we eerst oprijden.
Dan evt. eens kijken naar semi slicks.



Er is in tussen ook over en weer gemaild met Intrax.
Het word geen standaard Intrax RS set maar een "custom" RS set die afgesteld word op trackdays.
De standaard set is voor 90% voor de weg bedoeld en 10% voor circuit.
Dit gaat Intrax aanpassen middels veranderingen aan dempers en andere veren zodat we 80% circuit krijgen en 20% weg.
Kost wat maar dan heb je ook wat, apart blijven blijft een motto.
Pas als motor ed. klaar zijn word de set aangeschaft.

De intrax set is besteld en opgehaald.
Heeft even geduurd maar eindelijk is gestart met het onderstel.
Allereerst de set inelkaar gezet.
Met deze set moeten de oude verschotels worden gebruikt.
We hadden geen idee hoe het afstellen moet gebeuren dus hebben we ze nu maar in elkaar gezet en gemonteerd.
Met 1 schokdemper voorzijde de veer een stuk opgedraaid middels de grote moer op de demper.
Daarna opgemeten en de andere kant dezelfde afstand gedraaid en zo hebben we het achter ook gedaan.
Of het goed is, geen idee, als de auto op z'n pootjes staat dan zien we wel hoe het staat.
Misschien intrax is een mailtje sturen over hoe en wat.




Zo staat de auto er nu iig bij.



Intrax had de inbouw instructie opgestuurd en daarin was duidelijk dat we een aantal dingen anders moesten doen.
De hoogte achter moest worden aangepast, dat is zo gebeurd met de bijbehorden sleutels.
Aan de voorkant misten we wat onderdelen.
Deze bestel (2e hands) maar daar zat 1 busje niet bij, helaas.
Deze hoorde er volgens de beschrijving wel tussen te zitten.
Nou dan maar een dikke ring ertussen en inbouwen die handel.
Niet veel foto's hiervan gemaakt, kijk maar naar hierboven en denk er 1 dikke ring tussen :-)
De pen steekt nu niet meer zover uit dus voor nu laten we het zo zitten, het zit allemaal vast en goed opgesloten.
Eerst rijden en dan verder kijken.




Er zijn ook negatieve camber armen in ons bezit.
Dit zijn de bovenste draagarmen die iets korter zijn waardoor negatief camber word gecreeerd.
Deze monteren we pas later, eerst rijden en dan pas weer verder bouwen aan de evt. verbeter punten..


<- Terug naar projecten pagina